mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

8 Mac 2012

Pemandu F1 yang maut!!!..

                Assalamualaikum dan salam 1Blogger;
       Hello semua kali ni aku share tentang kemalangan maut F1 pulak, ari tu aku buat kemalangan maut MotoGP. Sebenarnya Kemalangan maut semasa berlumba dilitar pekara biasa bagi penganjur,pelumba,penaja,pengurus mahupun peminat.
Ayrton Senna
   
      Bagi kita orang biasa kemalangan sebergini amat mengerikan dan kadang-kadang kita rasa tak sanggup nak lihat apatah lagi andainya ia berlaku keatas ahli keluaga kita atau orang yang kita kenali. Oklah marilah kita sama-sama kita teliti nama-nama mereka yang terkorban semasa berlumba dilitar..
pelanggaran bergini pasti meragut nyawa
     
        Cameron Earl (UK)1952
      Chet Miller (USA)1953
      Charles de Tornaco (BEL)1953 
      Onofre Marimón (ARG)1954
      Mario Alborghetti (ITA)1955
      Manny Ayulo (USA)1955
      Bill Vukovich (USA)1955
      Eugenio Castellotti (ITA)1957
      Keith Andrews (USA)1957
      Pat O'Connor (USA)1958
      Luigi Musso (ITA)1958
      Peter Collins (UK)1958
      Stuart Lewis-Evans (UK)1958
      Jerry Unser (USA)1959
      Bob Cortner (USA)1959
      Harry Schell (USA)1960
      Chris Bristow (UK)1960
      Alan Stacey (UK)1960
      Shane Summers (UK)1961
      Giulio Cabianca (ITA)1961
      Wolfgang von Trips (GER)1961
      Ricardo Rodríguez (MEX)1962
      Gary Hocking (Rhodesia and Nyasaland)1962
      Carel Godin (NED)1964
      John Taylor (UK)1966
      Lorenzo Bandini (ITA)1967
      Bob Anderson (UK)1967
      Jo Schlesser (FRA)1968
      Jim Clark (UK) F1 Driver participating in F2 1968
      Gerhard Mitter (GER)1969
      Martin Brain (UK)1970
      Piers Courage (UK)1970
      Jochen Rindt (AUT)1970
      Jo Siffert (SUI)1971
      Roger Williamson (UK)1973
      François Cevert (FRA)1973
      Peter Revson (USA)1974
      Helmuth Koinigg (AUT)1974
      Mark Donohue (USA)1975
      Tom Pryce (UK)1977
      Brian McGuire (AUS)1977
      Ronnie Peterson (SWE)1978
      Patrick Depailler (FRA)1980
      Gilles Villeneuve (CAN)1982
      Riccardo Paletti (ITA)1982
      Elio de Angelis (ITA)1986
      Roland Ratzenberger (AUT)1994

      Ayrton Senna (BRA)1994
Ngeri dan dahsyat.
      
     Macam mana korang kenal tak 45 senarai jaguh famula one yang mati masa berlumba ini?..seperti yang kita tahu diaorang ni semua mati sebagai pelumba atau hero di negara mereka,malah ada diantara peminat-peminat dramatik mereka yang menangis atau pengsan bila mereka mati.
    Malah setiap menjelangnya tarikh lahir diorang ni peminat mereka akan mengadakan hari peringatan dan mengadakan parti besar-besaran...oklah jumpa lagi dilain entri bye3!!.

13 ulasan:

abghani berkata...

syukur org malaysia tk der dlm senarai

PeRmAtA bIrU berkata...

ramainya..... hurm...

hyz berkata...

perghhh mana dapat info pasal mereka2 yang mati ni? heheh baguih la..... minat gak la F1 ni, tp x kenal satu pown y mati tu

LydSunshine berkata...

Tak kenal pun nama2 yang mati tu. Masa tu agaknya sukan F1 ni belum femes lagi kat mesia kot.

Faidhatul Arfah berkata...

x knl2 nama2 tu hehe. woww, ramainyaa

Iza Teratak Usang berkata...

Assalam..
Ramainya yang meninggal..
mesti insurans tinggi ni..

Ungu Violet berkata...

erkk....byknye yg maut...huhu

EmpayarUtama berkata...

Minat keretanya

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam semua;

@#abghani-
tak ada buat masa ni..

@#PemataBiru-
tu baru pemandu F1 belum lagi pemandu gokart,kereta Rally dan kereta biasa dan drep.

@#hyz-
Aku hanya kenal senna je..

@#LydSunshine-
Betul tu baru sekarang F1 ni ada tempat dihati peminat di Mesia..tupun setelah terbinanya litar di Sepang..

@#FaidhatulArfah-
tak kenal maka tak minatlah...

@#Iza-
Sudah tentulah insurans mahal..kalau tak siapa mahu berlumba...

@#UnguViolet-
Betul3.

@#EmpayaUtama-
akupun minat dgn rekabentuk keretannya..

kainBuruk berkata...

sejahtera;

Banyak bebeno manusia nak mati cepat..gara2 nama dan gelaran,baguslah kalau bergitu.

azznie berkata...

tak kenal, tak minat

anie berkata...

Semuanya sebab nak kejar nama,nak glamour

ctk berkata...

alamak xkenal la plak...
pepon pemandu F1 mmg xkan terlepas dr kemalangan...dorg2 ni mmg brani lah..

kalau da minat tu, xley nk ckp ape da...

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service