mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

13 Mac 2012

Kesalahan berulang...

               Assalamualaikum dan Salam 1Blogger;
      Hello semua apa khabar harap korang sihat-sihat selalu, pada entri yang lepas aku share tentang kemalangan maut pada perlumbaan MotoGP dan F1. Ramai jugak blogger yang terkejut bila lihat ramai juga yang mati,apa-apapun semuanya kerana minat.
     Untuk kali ni aku nak share pulak tentang kesilapan-kesilapan yang tak sepatutnya diulangi oleh kaum bernama lelaki.Walaupun kesilapan tu agak kecil namun ianya tetap membawa kepada masalah besar kemudian hari kelak, Disini aku tuliskan 11 kesilapan yang sering terjadi dan sering berulang hari demi hari,bulan demi bulan dan tahun demi tahun;
   
      1.  Biarkan diri sendiri tanpa teman Istimewa
           -jangan biarkan diri anda terlalu lama tanpa 
            sebarang teman wanita,andainya putus cinta
            lekaslah cari penganti....
      2.  Tidak melancong/keluar ke tempat orang
           -jangan lepas peluang ini jika anda masih
             bujang merantaulah sekerap mungkin....
      3.  Tiada simpanan tetap
          -Simpanlah sebanyak mana yang termampu
           demi utk masa depan bila sudah berumahtangga.
      4.  Terlalu cerewet
          -jangan perbesarkan pekara yg kecil,sebaliknya
           jadilah org yg boleh bertoleransi dan bijak buat
           keputusan...
      5.  Tidak ambil pengajaran
          -ada sesetengah lelaki membiarkan saja kesalahan
            yang dilakukan berlalu tanpa memikirkanya,dan
            tidak pernah mengaku bila kena tipu dan sering tertipu.
      6.  Tidak punya kenderaan sendiri
          -sebagai org bujang dan bekerja anda perlu ada
            kenderaan sendiri,jgn berkira sangat tentang hal
            penting..
      7.  Berbelanja untuk bekas kekasih
          -ini juga penting,bila anda sudah ditolak walaupun
           anda puas merayu namun tetap ditolak ini bermakna
           anda bukan pilihannya..
      8.  Tidak menjaga kesihatan diri
          -jangan hanya kuat makan tapi malas bersenam,
           akibatnya anda diserang penyakit 3 serangkai
           kencing manis,darah tinggi dan jantung....
      9.  Tidak pandai menjaga hati
          -pandai2lah jaga hati sidia,jgn asik nak menang
            dan menyakitkan hatinya.........
    10.  Membazir
          -jangan rambang mata berjimatlah untuk
            sebarang kemungkinan yang mendatang..
    11.  Tidak menjaga hati Ibubapa.
          -yang ni banyak yg berlaku sekarang mula
            lupa daratan....
 
      Oklah,bagaimana pendapat korang pulak!...kalau korang ada pendapat tambahlah diruang komen nanti bolehlah kita kongsi bersama-sama....jumpa lagi  bye2!!.

13 ulasan:

PeRmAtA bIrU berkata...

orang lelaki selalu x alert ngan apa yg org perempuan suka...huhuhu

selalu x alert dgn sensitivity wanita...

huhuhu...

Zul Fattah berkata...

yg no 2 tu.. slalu buat bila cuti sem.. haha..

LydSunshine berkata...

No 5 dan no 7 tu pun sesuai utk wanita. Ramai pompuan yg tak ambik pelajaran atas kegagalan bercinta dulu-dulu sbb tu susah nak dpt jodoh. Dan ramai juga pompuan yg tak pandai jaga hati pasangan.

Muaz Faris berkata...

no 1 tu utk saya je kot..hhe

M@W@R Q@SeH berkata...

yg no 11 tu wanita pn ade jgk yg terlibat..moga di jauhkn dr sifat cmtu

ILA HonEyBuNNy berkata...

setuju kata permata biru...kaum adam suka remeh temeh hal hati dan perasaan wanita..hahhaha

Iza Teratak Usang berkata...

Assalam..
Bab membazir tu memang ketara. Sanggup habiskan duit untuk hobi semata-mata...

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam sejahtera bloggers;

@#PermataBiru-
Kadang2 aku setuju juga apa yg awak kata..

@#ZulFattah-
Seorang lelaki seharusnya banyak merantau...cari pengalaman.

@#LydSunshine-
Sebenarnya ii tip ni sesuai jugak untuk kaum hawa..cuma aku sengaja lebih pada lelaki..sebab kami ni ketua keluaga..

@#MuazFaris-
Tulah yang paling bahaya saudara Muaz..cepat2 cari pengganti.

@#MawarQaseh-
Sebenarnya kita Lelaki dan perempuan sama2 beringat..terimakasih kerana komen!!.

@#ILA-
Betulke..adam je yg remeh temeh?

@#Iza-
Rambang matalah tu..

P/S.terimakasi kerana korang komen dan bagi pandangan...

Koding berkata...

Hidup membujang...
Tanpa tanggungjawab...
Menyebabkan tiada keinginan menyimpan wang...
dan byk joli...
Tapi pada pendapat saya bukan semua lelaki begitu...

Jemput singgah ke blog Koding...

NA berkata...

Pengalaman adalah guru terbaik.

-wina1979-

yusuflaili(Goku) berkata...

salam blogger;

@#Koding-
Betul3!!..bukan semua.

@#NA-
Setuju sangat dengan awak tentang yang ni...tiada siapa boleh menidakkanya.

ctk berkata...

alangkah bertuahnya lau ada lelaki yg sempurna mcm tu :)

ABC berkata...

cepat-cepat kawen lau dh ada calon :)

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service