mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

3 Feb 2012

Ayuh,..Buang rasa bosan saat bekerja..

                  Assalamualaikum dan salam 1Blogger;
          Hallo, sahabat semua harap-harap ceria selalu tak terasa masa ni cepat berlalu pejam celik dah masuk bulan febuari, apa-apa pun  yang kita harapkan moga ianya membawa sinar yang terang dalam hidup kita.
Tahap dah melampau..
       
         Kali ni aku nak kongsi satu tip atau pertua yang mungkin berguna pada korang semua...sebelum tu aku nak tanya dululah,pernah tak korang mengalami situasi seolah-olah berada dalam dunia yg penuh dengan tekanan,kehidupan penuh dgn orang yang lalu lalang.
         Keadaan ini akan berterusan setiap masa sehingga setiap kali korang dapat tugasan,korang akan merungut serta tawar hati untuk melakukan tugasan baru yang diberikan.Tertekan dengan bebanan kerja pada tahap yang paling tinggi akhirnya menyebabkan banyak kerja korang terabai...
Dah nak pengsan dah ni..
                            
         Jadi untuk mengatasi masalah ini aku ada terjumpa tip atau pertua,aku rasa eloklah aku share je ngan korang semua,manalah tahu tip ni menjadi pada korang.Tipnya senang je  aku dah sediakan dibawah ni;
         1. Besenam cara yg paling ringkas dengan berjalan 
             atas rumput dgn berkaki ayam utk melancarkan
             perjalanan darah......
         2. Beristirehat bukanya tidur,keluar sebentar dari pejabat
             dan rehat seketika serta lihat pemandangan yg hijau
             sambil makan sedikit bekal yg dibawa...
         3. Tidur seketika 10-15 minit sudah memadai untuk
             menghilangkan penat dari bebanan kerja...
         4. Elak makan makanan yang berlemak,bertekanan
             tinggi seperti minuman bergas,kopi,alkohol,rokok
             dan makan yang berminyak..
        Inilah beberapa tip yang mungkin boleh korang gunakan bila korang rasa tension,bosan atau tertekan sangat-sangat ditempat kerja,mudah-mudah ianya dapat memantu korang semua.Bagi aku berjalan dirumput berkaki ayam sangat mujarab kalau tak percaya korang boleh try sekejap.....
        Oklah setakat tu jelah perkongsian kita utk kali ini moga jumpa lagi bye3................!!!!.

11 ulasan:

Koding berkata...

apabila rasa bosan bekerja di waktu pagi...
Isikan masa anda dgn mengerjakan solat dhuha...
Mula Allah menyingkirkan rasa bosan anda..

Nizam Ijam berkata...

aku x keje ag..haha

Cikgu Ma berkata...

eh,gambar gigit lappy..sama plak...hehe

Ungu Violet berkata...

kalau tensen..sya layan blog dulu...pastuh baru sambung keje balik...ngeh3

Arra Ahmad berkata...

pergi jejalan acau org dulu,.pahtu sambung keje blik.:)

Misskonspirasi berkata...

*Tips selanjutnya pi terjah belog Misskonspirasi hehe

patut diamalkan smua tips tue.. even tengah stress duk hubdate belog muleh ka? kikii

hyz berkata...

no 3 tu x leh diamalkan. terlajak kang. heh

Fyzal berkata...

yang lain semua praktikal tp yg no 3 tu mmg aku setuju tak bole diamalkan. sebab aku biasa buat 10 minit tu silap2 jadi 30, 40, 50 tkpun 60 minit :D

Koding berkata...

“Barang siapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat, nescaya Allah akan berselawat ke atasnya sepuluh kali.” (Hadis riwayat Muslim).  
Salam Maulidur Rasul….

yusuflaili(Goku) berkata...

salam hormat semua;

@#Koding-
terbaik sekali...siap utk rohani dan jasmani.

@#NijamIjam-
Pelajar pun kadang2 bosan jugak..jadi gunalah juga tip ni..

@#CikguMa-
pinjam ngan pakcik google..

@#UnguViolet-
Ya ke?..aku kalau tension semua kerja tak boleh buat..

@#ArraAhmad-
Pergi nyakat dululah..

@#Misskonspirasi-
salam kenalan...

@#hyz-
Ya..ka boleh telajak sampai setengah hari tertidur..mampus kena marah oleh bos!!..

@#Fyzal-
Hantu tidur benarlah awak ni..baik jangan guna tip no.3,guna jelah yang lain..

@#

ctk berkata...

dpt keje je merungut, bila nk maju...hihihi

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service