mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

2 Nov 2011

Hormon testoteron turun apabila bergelar ayah.!!.

                      Assalamualaikum,selamat sejahtera,
           Entri aku kali ni sesuai untuk golongan lelaki khasnya bagi yang dah berkeluaga, aku rasa perempuan pun boleh juga tumpang sekaki untuk tambah ilmu,ilmu rumahtangga.
           Pengkaji di AS mengatakan hormon testoteron lelaki.. apa itu testoteron bukak google.. turun menjunam setelah seseorang itu bergelar ayah..ehh betul ke ni,aku rasa aku masih ok je ni!!...Ini menunjukan lelaki secara biologi terprogram utk membantu membesarkan anak-anak.
menjadi penyayang.
             kajian dilakukan terhadap 624 lelaki di Filipina selama 5 tahun hasilnya menunjukan penurunan testoteron, yang antara lain menstimulasi seksualiti lelaki terjadi pada mereka yg bersama-sama si isteri dlm membesarkan anak.
jadi pembelai
          Pengkaji mulai meneti testoteron ketika responden masih bujang dan kemudian mereka diteliti lagi selama 5 tahun kemudian.  Hasilnya mereka mendapati penurunan hormon dlm kalangan lelaki yg mempunyai anak berlaku lebih cepat berbanding lelaki yg belum punya anak...
Tunjang kebahagian sebuah keluaga.
           Akhirnya mereka menyimpulkan perubahan hormon ni berlaku bertujuan membolehkan bapa memenuhi tuntutan psikologi dan emosi mengurus anak baru lahir.
          Oklah...sekadar untuk perkongsian maklumat sesama kita khasnya lelaki, jumpa lagi...bye3!!!!.


Info: dipetik dari UTUSAN SARAWAK keluaran 23/10/2011.


P/S......tapi aku rasa aku masih aktif lagi,.. betul ke tak kajian ni??....korang mcm mana?
   

17 ulasan:

hyz berkata...

oho... kena tgu sy jd ayah la baru taua betul x kajian ni.. hek3

LydSunshine berkata...

Saya pun kena tunggu suami saya jadi ayah dulu la.. heheh.

arituarini berkata...

dah lama aku teringin ni..tk de rezeki lg..

roha berkata...

lelaki bila dah ada anak byk perubahannya...jdi lagi penyayang..

Nasz berkata...

saya tak kawin lagi. hehe.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

biarlah lelaki saja yang mengiya atau menidakkannya....

Zul fattah berkata...

haha.. abg jiwa muda.. saya ni bila la nk merasa..

ILA HonEyBuNNy berkata...

ok baca untuk masa depan neh...ehhehhe

Cikgu Ma berkata...

ooo...baru tau....^^
anyway...salam ziarah...1st time singgah cni...siap follow..kalau sudi singgah blog saya juga ^^,

abghani berkata...

baru tahu...kena makan bendi lebih

Run Away berkata...

hahahhaha...sy baru tahu ni...;d

Unknown berkata...

hehehe mcm tak percayalah... sekarangkan boleh ambik supplies mcm kolagen tu...untuk wanita. lelaki pun mesti ada juga...

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam blogger tersayang;

@#hyz-
awak tak usah risau awak masih fresh lagi...belum dinoda walaupun sering digoda hahahaaa!!.

@#Lydsunshine-
Belum ada rezekilah tu..tak apa yg penting ada sifat penyayang..

@#ArulChelseA-
Awak saja belum mahu..kalau tak salah aku awak dah cukup syarat..

@#roha-
Ya..betul,rasa tanggungjawab datang dengan sendirinya tanpa disuruh atau dipaksa2.

@#NasZ-
Tak apa ada jodoh nanti kawin juga..kadang2 dtg sendiri keinginan tu...

@#izanmama-
ya..perempuan ambil sebagai ilmu saja.

@#ZulFattah-
Tak apa tu..abis belajar..kerja dulu 3 tahun dlm masa yg sama kumpul duit..haa lepas tu kawin..

@#ILAHonyBunny-
Sebagai panduan....

@#CikguMa-
Tq..kerana mengfollow..nanti aku bw blog awak..

@#abghani-
makan2 jangan tak amal sebagai persediaan dihari mendatang..

@#RunAway-
berguna juga bagi wanita untuk penambah ilmu..

@#Santri-
Ya...sepatutnya ada pihak cipta sesuatu untuk kesuburan lelaki..

Ungu Violet berkata...

turun menjunam?

lelaki kat filipina je kot...kat malaysia tak...hihi

ctk berkata...

nanti ct tgk kt suami ct cmne..thank...hahaha

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam;

@#UnguViolet-
Samalah tu..asal lelaki namanya.

@#ctk-
Lama lagi tu..bila agaknya ya?.

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service