mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

2 Okt 2011

vandalisme!,vandalisme!

                                      Assalamualaikum dan selamat sejahtera;
          Untuk kali yang ke62 aku membuat entry ni.Tajuk pulak berkisar tentang tabiat Vandalisme atau tangan gatal.sebagai manusia biasa dan insan yang sentiasa bersyukur hati aku terkilan bila melihat tabiat merosakan harta benda awam ni.
gelanggang Futsal Spaoh.
   
Tempat ni betul2 ditengah pekan 

Ni dia sikap sesetengah pengguna gelanggang ni.

           Di tempat aku..Kerajaan memang tak terlepas pandang dalam membina apa saja kemajuan baik dari segi kesihatan,infrastruktur dan pendidikan..Malah apa saja yang dipohon oleh Rakyat semuanya ditunaikan walaupun kadang kalanya ada yang lambat kerana mengikut keperluan.


jaring yg cantik habis dimakan kiri dan kanan gelanggang

            kerajaan telah meluluskan permohonan sebuah gelanggang Futsal ditempat saya, setelah 5thn dipohon dan pada 2011 sebuah gelanggang futsal siap dibina dengan kos lebih Rm100k.Bagi aku gelanggang tu bolehlah tahan walaupun lantainya simen siap dengan jaring keseluruhan, jika nak dibandingkan ditempat lain yang langsung tiada kemudahan seperti itu.

Sayang seribu kali sayang benda dah elok di musnahkan.
            Tapi apa yang menyedihkan aku,tak sampai setahun usia gelanggang tu..dah lain pulak jadinya angkara Vandalisme,....aku hairan Nak mintak bermati2an bila dah diberi tak pulak dijaga dengan baik....Pihak yang bertanggungjawab untuk menjaga gelanggang tupun gagal jalankan kewajipan dan tiada sebarang tindakan yang diambil untuk menangani masalah tersebut.
          Bagi korang pulak apa pandangan mengenai Vandalisme ni..ada tak ditempat korang semua???.....bye!!!!!!!!!!!!!.                        

22 ulasan:

abghani berkata...

budak nakal mana mana pun ada

NA berkata...

Mestilah ada kat sini vandalisme. Mereka ni tak sedar kemudahan awam itu untuk semua bukan untuk dijahanamkan.

-wina1979-

Peto (nurul izzati) berkata...

ish3~

yusuflaili berkata...

Salam blogger;

@#abghani-
betul tu..mana2pun ada saja virus ni dah jadi budaya kita agaknya.

@#NA-
Aku sokong pendapat cik NA..

@#Peto-
Tak tahu dah na cakap apa.!!.

Ungu Violet berkata...

ade aje...suke conteng2 dinding...kalau conteng dinding fesbuk...xper ar..hihi

c genk bah ne berkata...

bila tak ada nak,
bila dah ada rosakkan.

pergh!!Tak faham juga ngn manusia ne kan.Benda yg tak ganggu kita kita rosakkan pula.. ^^


MENARIK DI genkcorner.blogspot
JOM BACA

1.TAK CUKUP ANAK,BAPA PUN KORANG NAK??

2.JOM TERJAH MISSCHA(WAJIB KLIK)

ANDA BLOGGER BAIK??KLIK SINI

Roti Telur berkata...

masalah kurang didikan ibubapa lani..huhu..

yusuflaili berkata...

Salam blogger;

@#UnguViolet-
ye la..tak pun conteng muka sendiri..

@#cgenk bahne-
ni laa yg menghairankan aku..sakit sangatkah hati nengok harta benda awam ni..

@#Rotitelur-
betul jugak tu..

Zul Fattah berkata...

mak aii.. habis hancur net futsal.. sape la yg bodoh buat semua ni? x de kerja ke ape?

iza berkata...

Assalam...
Alahai...sayangnya..
Memang budak2 nakal ni tak ada sifat dan sikap nilai2 murni, moral dan kesedaran sivik la...

yusuflaili berkata...

Salam;

@#ZulFattah-
nilah yang yg meruncingkan aku..tak tahu diuntung langsung.

@#iza-
walaikumussalam,..biasanya bebudak umur 11-13thn buat kerja ni.

Coolman berkata...

bila kemudahan dh ada dirosakkan..bila x ada dirosakkan..
APA PUN X Pandai!!

NasZ berkata...

rugi je. masa minta punya teruk tapi bila dah dapat, tak hargai plak.

MOHD NASER.com

IZYAN KAHER berkata...

vandalisme is everywhere lah bro(:
susah nak deal dengan orang yang tak bersyukur ni sebenarnya .

yusuflaili berkata...

Salam;

@#NasZ-
Yelah,..memang merugikan perangai sebergini,Bazir duit rakyat je.

@#IZYANKAHER-
Betul tu..tapi ditempat aku Vandalisme dah tahap melampau.

LydSunshine berkata...

Seronok ke merosakkan harta benda awam ni kot?

kotak bulat berkata...

emm.. xmghargai..

hyz berkata...

biasanya org2 yang wat kijo camni, mentaliti kelas ke 3....

danish berkata...

Heran betul . kat mana-mana mesti ada vandalisme ni

roha berkata...

ni la budak2 sekarang. masa xde kemudahan, beriya2 nak. bising sana bising sini. bila dah dapat, x tau jaga hisssssssssssssss

yusuflaili berkata...

Salam blogger;

@#LydSunshine-
bagi kaki Vandalisme mungkin ya..

@#KotakBulat-
dan tak tahu diuntung.

@#hyz-
Bukan kelas3 tapi kelas 10 tahap gaban.

@#danish-
Virus ni sebenar dah jadi budaya org kita.

@#roha-
tak di bagi salahkan kerajaan..dah di bagi dimkn pulak.

Zik berkata...

kalau dekat sekolah ... ada jer conteng2 dekat meja... bukan dizaman sekolah , zaman2 kolej dan universiti pun sama jugak... isk2... tempat kerja tuh .. macam takda pulak... hurmmmm

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service