mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

17 Okt 2011

Kenapa tak cakap awal-awal..!!!!

                   Assalamualaikum,selamat sejahtera;
          kabar blogger semua harap semuanya baik,Ari ni disini hujan lebat dari pagi tadi hingga ke tenggahhari..tak ada info menarik hari cuma aku nak kongsi pengalaman yang membakar darah aku semasa aku di sebuah bank.
        Isnin aku mintak pelepasan ngan bos..alhamdulillah diluluskan sbb aku nak tukar kad bank aku yg  rosak,sepatutnya dah lama aku mesti tukarkan kad ni tapi tiada kelapangan maka hari ni aku mesti tukar..jam 12:00 setelah hujan berhenti aku pergi ke bandar Betong dgn motor je tak sampai 30 minit pun sampai. Dipendekkan cerita aku terus je masuk kat  Bank lalu bertanya ngan kerani disebelah pintu;
    Aku        :  "Selamat pagi cik.?
   kerani1   : "selamat pagi!.." boleh saya bantu?
   Aku         :   "Saya nak tukar kad baru,..sbb kad saya dah rosak...,"
   kerani1    : "Ok!..awak isi borang ni,..lepas tu tunggu giliran disana".
      Setelah selesai isi borang akupun berbarislah mcm kat kuanter bank selalu tu..lama juga aku berbaris kebas juga lutut aku maklumlah banyak org berurusan dibank ni.Lebih kurang 20 minit berbaris sampailah giliran aku dikuanter no4, kerani kat situ ambil borang aku dengan selamba diberkata;
  kerani2    : "Maaf cik hari ni tak boleh tukar kad" 
  Aku         : "ehh!..kenapa pulak ?
  Kerani2   : line ari ni rosak..mungkin memakan masa 2 hari baru ok..
         Aku dengan pantas terus menjeling kearah kerani pertama tadi..aku marah betul terus menunding jari telunjuk ngan kerani yang pertama tadi, dia hanya tersenggih melihat aku..kalau nak diikutkan hati terasa nak isshhhh!!.,kenapalah kerani tu tak bagi tahu awal2  line rosak taklah aku buang masa berbaris..hati kecil aku menyuruh aku bersabar,sabar!!.
Cam nilah rasa aku nak buat.!!
             Maknanya aku terpaksa mintak pelepasan sekali lagi,sia-sia jer cuti ari ni ..sebenarnya kad tu untuk aku terima gaji, dan kat tu tak boleh diterima mesin ATM lagi, bulan ni terpaksalah aku berbaris ambil duit dengan buku  seandainya aku tak buat kad baru dlm waktu terdekat ni...
       Oklah..wa chau dulu,..mood aku tak cun ari ni..kalau situasi ni berlaku pada korang apa korang buat???....bye3!!!!!.

15 ulasan:

Nilam suhana berkata...

kalau saya pon saya marah... hurm... sabar yer... kadang2 orang tak tahu masa tu sangat beharga buat orang lain...

danish berkata...

Sabar bro. nanti ambik cuti lain buat kad tu..

iza berkata...

Assalam...
Kalau aku jadi ko pun aku marah....menyusahkan orang betul..

- AZIE - berkata...

aduhai..siannya, nape xbgtau awal2kan..kasi hangin jer..

Cheq Suna berkata...

kalau sy hentam si kerani sampai puas hati.tumpang geram.huhu

hyz berkata...

tunjuk jari hantu lain kali!!!!

LydSunshine berkata...

Next time sebelum isi borang, kena tanya dulu kerani tu, line ok ke tidak.

Vidic berkata...

sial punya kerani ... kakitangan kerajaan ni sbnrya bukan peramah sgt .. memaki pelanggan tu adalah ... saya selalu sakit hati dgn karenah dorang ni .. huhuhu

Shorim Kasih berkata...

pekerja baru kot..hehe..tu psl xtau...

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam blogger terhornat;

@#PermataBiru-
Aku masih sabar lagi masa tu..malu juga nanti ramai org kat bank.

@#Danish-
nampaknya bergitulah gaya nanti..

@#iza-
Betul tu..buat notis ke kat depan
bank tu ke..

@#MrsLurve-
ni..lah sebbnya aku benci sangat tu,setidaknya buat notis kad depan bank.

@#CheqSuna-
Ada juga terfikir bergitu..tapi aku masih sedikit hormat ngan org ramai.

@#hyz-
yelah..terlupa aku masa tu...

@#Lydsunshine-
Betul tu..nanti bila dtg balik kena tanya awal2 pasal line tu.

@#Poruman-
kebanyakannya cam tulah..tapi ni baru kali pertama kena kat aku..

@#ShorimKasih-
Barang kali jugak..masa aku tunjuk muka dia asik tersenggeh..mcm org bodoh gayanya.

Tanpa Nama berkata...

sabo ya sedara :) hehe ^_^

Nasz berkata...

kalau saya. saya tulis borang komlen terus la. tak pun, komplen kat website dorang terus. hehe.

Unknown berkata...

huhu!!panas jea..

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam blogger;

@#Khaleeda-
Yelah..aku masih bersabar...TQ.

@#NasZ-
Betul juga tu..nantilah aku cari website diaorang..

@#Coolman-
Mula2 panas gak..kini dah kurang dah..

nurulhuda berkata...

biasa lah tue kalu urusan ngan bank.. suka sangat buat masa, buang tenaga kita.. ingat kita nie suka kot buang masa duk tenung diorg punyer kaunter tue

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service