mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

15 Okt 2011

Mengapa orang kaya sikit anak!!!.

                    Assalamualaikum,selamat sejahtera;
         Apa khabar reader dan blogger semua..harap korang sihat2 selalu..minggu ni aku tak ada kerja maka dapatlah aku update blog aku untuk kali yang ke69.tajuk yang aku nak kongsi ngan korang ialah kenapa dan mengapa Orang kaya tak nak ramai anak?.
keluaga yg besar memerlukan rumah yang besar!!!
       Pelikkan tajuk kali ..Pasal pulak cerita pasal anak ni?..bergini sebenarnya dlm termenung tak ada kerja aku duk rumah tengok anak aku bermain, lepas tu aku kira anak cukup 5 org senang hati aku, aku fikir lagi sambil tersenyum dlm hati, banyak juga anak aku ni boleh tahan aku buat anak terima kasih kepada bini aku sbb bagi aku anak 5 org semuanya sihat2 belaka.
Memadaikah sebesar ni keluaga sedangkan anda mampu.
       Dalam aku tersenyum melihat telatah anak aku bermain..berkata dlm hati kenapakah orng tak mahu anak banyak2 selagi termampu, susah ke anak banyak, takut tak dapat bagi makan ke?.Tapi mengikut kajian penyelidik org2 miskin dan org2 biasalah paling banyak anak.
keluaga besar yang mampu(sekadar gbr hiasan)
        kenapa org2 kaya tak nak banyak anak nak kata tak mampu lebih dari pada mampu,takut harta tak cukup dibahagi kepada anak mustahil tak cukup harta bertimbun2 lebih bahagi adalah. Mengikut kajian paling ramai anak orang kaya hanyalah maxima sekitar 3 orang dan org biasa pulak maxima 16 orang.
Keluaga besar ayam (jangan seperti ayam)
       kenapa org miskin lebih berani anak ramai berbanding org kaya yang banyak harta?, bagai mana pendapat korang semua tentu korang ada jawapan masing2..oklah!..setakat ni je kongsi pendapat kita untuk kali ni moga jumpa lagi....Bye3!!!!!.


P/S..Biar miskin harta jangan miskin anak.!!!!!! 

20 ulasan:

kaklong berkata...

mungkin org kaya tak mahu anak2 mereka berebut akan harta yg dinggalkan,kerana manusi ni mana pernah merasa puas dengan nikmat dunia...

ctk berkata...

org kaya ni bz kot...xder mse nk ehem2...yg miskin pulak kempunan..asek nk ehem2 ...heheheheheh

Zul Fattah berkata...

anak tu rezeki Allah.. dia dah kaya.. itu rezeki dia.. jadi anak dia kurang r..
org miskin.. Allah bagi rezeki melalui anak

iza berkata...

Assalam...
Orang kaya anak sikit sebab mampu beli ubat perancang...orang miskin tak mampu nak beli ubat perancang maka anak pun boleh tahan ramainya...teori je tu...hehe..
Bagi aku, anak ramai memang best tapi biarlah anak tu berkualiti.kalau sekadar kuantiti je lebih tapi tak berkualiti, susah juga nanti..di akhirat kita akan di soal dan dipertanggungjawabkan dgn apa yang kita lakukan di dunia. Kalau salah didik anak, kita sendiri yang tanggung akibatnya. Bab rezeki, Allah dah tentukan. Kalau aku sendiri, aku takut tak mampu nak didik dgn baik. Tapi Alhamdulillah, anak aku baru 2 orang...

EJA berkata...

biar miskin harta janji tak miskin anak..kan..salam ziarah dah follow jgn lupa follow balik..apa pendapat awak tentang entry ni??

http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/10/sms-seram-ni-dari-agen-syaitan.html

abghani berkata...

org miskin byk masa org kaya kurang masa utk buat anak

Zik berkata...

orang kaya nie biasanya sibuk... balik2 umah jer dah penat badan... letih... tidur .... masa berada di rumah..macam sikit sangat

Coolman berkata...

kaya ke miskin ke yg penting kita tak lupa yang diatas!!

yusuflaili berkata...

Salam semua reader;

@#KakLong-
Mungkin juga bergitu..sedangkan anak 3 lagikan berebut..

@#Zulfattah-
Harta yang paling bernilai sekali ialah anak2.

@@#iza-
Betul tu..anak adalah tanggungjawap kita sepenuhnya baik buruknya nanti kita yg jawab dan hartapun kita yg tanggung baik buruknya kita juga jawab..

@#EJA-
Bila kita jumpa kawan lama..biasanya mula2 dia/kita akan tanya "berapa org anak sekarang?".

@#abghani-
Ini salah satu faktor utama kenapa org miskin ramai anak and org kaya sikit anak??.

@#Zik-
Mungkin selalu sangat makan diluar..asal balik rumah cakap dah kenyang..heheheeee.!!.

@#Coolman-
Yang penting kita tahu dari mana kita datang dan dimana kita pulang..
@#

Nizam Ijam berkata...

sebab anak dan harta adalah rezeki drpd Allah Taala

chii berkata...

org kaya takut x dapat kasi kasih syg pd semua anak kalo ada ramai anak. almaklumlah. sibuk nak kumpul harta...

org kampung chii kata..yg kurang pendapatan ni ramai anak.sebab dorang x sebz org kaya..tu yg ada masa nak wat anak..eheheh

Run Away berkata...

owg ganu dan kelantan selalu wamai anak...;d..best kan...

hyz berkata...

biasanya org kaya ni, sibuk ngn kerja... kejarkan harta... lebih2 lagi isteri yang bekerjaya... memang kalo boleh x nk mengandung sebab ganggu kerja katanyerrrrrr

iMBobo berkata...

org kaya mungkin terlalu sibuk untk fikir psal anak kot..

yusuflaili berkata...

Salam blogger terhormat;

@#NizamIjam-
Kedua2nya anugerah..wajib diurus kejalan yg baik..

@#chii-
Yelah..sama2 betul.

@#RunAway-
Sebab diorang tahu anak adalah harta yang tak ternilai..

@#hyz-
Ini adalah salah satu faktor tepat mengapa kurang anak..laki bini sibuk mengumpul harta...

@#iMBobo-
Kadang2 tak terfikir langsung..cayalah!!!

Ungu Violet berkata...

assalam..

rezeki utk org miskin adalah anak..

rezeki utk org kaya ialah harta..


Begitu juga kenapa seseorang itu tidak dikurniakan anak..mungkin telah diamanahkn oleh Allah utk menjaga anak2 yg tidak mmpunyai ibu bapa pula..

Allah itu Maha Adil & lebih Maha Mengetahui..

NA berkata...

Rezeki yang diberi Allah jangan dipertikai.

Allah kasi orang tu ramai anak tak kira miskin atau kaya.

Orang kaya tu dah ditetapkan 1 anak tapi harta menimbun.

-wina1979-

Ummi_R❀salici❀us berkata...

tahniah ya anak 5 :DD
besarkan molek2...

PeRmAtA bIrU berkata...

rezeki dan kelebihan seseorng.. mungkin kayanya dia pada harta bukan pada anak... dan kayanya org lain pada anak, tapi bukan pada harta...kan??? huhuhu... anak ramai sangat best n meriah..:)

yusuflaili berkata...

Salam blogger;

@#UnguViolet-
Betul juga..anak2 yang kehilangan ibubapa untuk suami isteri yang tidak dikurniakan anak sendiri..

@#Na-
nak uruskan hartapun setengah nak mati nikan pula nak urus anak 10 org.

@#ummi-
masih kurang tu..sepatutnya 10 org sbb aku khawin dah 11thun pada 2000..tapi nak buat mcm mama tuhan dah bagi 5 org.

@#Permatabiru-
Kedua2 anugerah tu..masing2 ada tanggungjawap,untuk Anak apa peranan kita,untuk harta apa peranan kita??.

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service