mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

7 Okt 2011

# Handphone dan Keris #

                                   Assalamualaikum,
         Selamat sejahtera dan salam 1blogger semua ..moga hari jumaat membawa sinar keberkatan dlm hidup korang semua.Kali ni aku aku nak berkongsi sikit  mengenai Handphone atau handset ataupun telepon bimbit dalam bahasa melayunya.
Inilah rupa handphone mungkin ada yg tak kenal..heheee!!
       Aku dapat idea ciput ni masa aku tengah bukak FB semalam..terjumpalah seorang mamat yg berkata peranan handphone sekarang tak ubah seperti peranan sebilah Keris zaman dulu, betul ke bergitu? korang setuju tak dengan pandangan ni?.
Yang pulak keris..mungkin juga ada yg tak kenal..hahaa!!
       Setelah aku fikir2 balik ada logik juga kata-kata mamat tu, mana taknya kalau zaman Hang tuah dulu keris mesti dibawa kemana2 kalau tak diaorang akan rasa tak selesa dan tak selamat. kalau tertinggal dirumah cepat2 diaorang patah balik sbbnya kerilah nyawa, kerislah senjata, sahabat, pelindung,pemudah cara dan sebagainya.
Ni ramai yg kenal..Hang Tuah ke M.Nasir?
       Bergitulah juga dengan Handphone sekarang...korang rasa selesa tak keluar jika tertinggal handphone di rumah,..jadi aku rasa korang faham tentang persamaan antara kedua2 benda yang amat penting dalam kehidupan manusia ni,cuma bezanya zaman dan masa.
Yang ni awek aku..waka!waka!waka.!!
      Oklah...setakat ni je cerita aku dan harap korang fikir sendiri persamaan kedua benda yang aku ceritakan ni sama ada betul atau tidak....bye!!!!!


P/S....kalau keris boleh membunuh sesorang,tapi handphone bolehkan buat bergitu??

18 ulasan:

abghani berkata...

ada persamaan..klu cowboy dia bawa pistol

Zeeqa ~ Ajie berkata...

handphone mungkin boleh membunuh manusia dalam jangka masa panjang disebabkan gelombang yang dihasilkan mengganggu kesihatan badan manusia.

LydSunshine berkata...

Boleh la... Masuk akal juga.

NasZ berkata...

yela. baru perasan persamaannya.

yusuflaili berkata...

Salam jumaat;

@#abghani-
Betu juga tu,kalau jepun dia bawak semurai..hahahahaaaaa!

@#Zeeqa-
yalah..bukan tu saja.kita boleh bunuh kehidupan org lain dgn cara sebar sms berunsur fitnah.

@#LdySunshine-
banyak persamaan yg ketara.

@#NasZ-
akupun..baru perasaan juga selepas bukak fb semalam...

hyz berkata...

oke je kalo x bawa hs kuar umah... huhuh

ILA HonEyBuNNy berkata...

ok...perasan jugak....

cuma beza masa dulu dan kini ja...heheh..

hai awek..hehehe

NA berkata...

Hp boleh gak membunuh. Kalau handphone lama yang besar dabak buat baling kat orang leh cedera gak.

Hp keperluan orang sekarang untuk perkara tidak dijangka.

-wina1979-

Nizam Ijam berkata...

blogger senjata dia laptop...hehe

Run Away berkata...

tak penah terpikir sebelum ni,...;d

Ungu Violet berkata...

klau lupa bwk henset kuar umah..public phone ada...xpon pinjam tepon kwn...huhu

yusuflaili berkata...

Salam reader dan blogger;

@#nyz-
Sesetengah org biasa je..tapi ada yang ngelabah semacam bila lupa hpone..

@#Ila-
Dulu org pandai bersilat bawa keris dan kini org pandai bertikam lidah..

@#NA-
Betul tu mula2 telepon sebesar batu bata..bayangkanlah kalau kena kat kepala kalau tak mati gila.

@#NizamIjam-
Wanita senjata dia airmata.heheheeee!!!

@#RunAway-
Aku sorang je yang fikir benda ni..yang penting awak ada handset.

@#UnguViolet-
lupa sekali tak apa..tapi kalau langsung tak ada handset payah juga bawa duit syiling hari2.

iMBobo berkata...

hpon boleh menceraikan isteri hehe

si kiut lavender berkata...

klau terlupa bwak hp kluar mesty akan patah blik...kuatkan pengaruh hp..:P

ctk berkata...

hehehe...penting tp lain fungsi ...handphone xley pertahankan diri :D

Zul Fattah berkata...

handphone pun boleh buat kita terbunuh jugak.. haha.. contoh:
tertelan phone

yusuflaili berkata...

Salam blogger terhormat;

@#iMBobo-
Malah berlaku cerai berai dlm kehidupan berumahtanga..dahsyat betul penangannya ye..

@#SikiutLavender-
Memang..kalau yg kaki gayut atau ahli perniagaan...

@#ctk-
tak jugak dik..kadang2 boleh guna utk mempertahankan diri,terpulang kepada kreativiti..

@#ZulFattah-
tertelan telepon ada jugakkah?..bergayut masa memandu byk yg bawa padah...

danish berkata...

Hebat entri kali ni. Sukar nak buat persamaan antara dua benda ni

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service