mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

3 Sep 2011

Tolonglah aku..Follower tak dapat dikesan.!!

                                                  Assalamualaikum;
               
         Alhamdullilah berkat tunjuk ajar blogger lama serta pengomen2 maka aku dapat meneruskan blog aku hingga ke peringkat ni..terima kasih juga pada Follower terhormat aku kerana korang semualah aku bersemangat untuk berblog, aku sanjung tinggi atas kesudian korang melekat gambar profile diblog aku.
                     Tapi yang menjadi masalah besar aku sekarang ialah aku tak dapat kesan atau link blog Follower aku....kenapa?..kenapa harus sekejam itu.? dan kenapa follow dan tak masukkan link sekali?,Hina sangatkah blog aku?atau entry aku tak bagus.Kalau boleh aku mintak tolong sesiapa yang sudi follow tu masukan link url korang sekali sebab akupun nak juga baca entry korang jugak.
                                           
                    Tapikan mungkin korang nak jadi sailent reader atau mungkin sesetengah follower aku memang tak ada blog atau mungkinkah sengaja tak bagi link..tapi dalam firisat aku diaorang memang sengaja buat cam tu..tak masuk akal blogger2 lama follow tak link url sekali..lainlah kalau blogger baru macam aku ni buta IT...........
                       Tapi tak apa...aku anggap semua ni asam garam dalam dunia blog dan bukan aku sorang yang mengalaminya.Oklah bagi blogger baru yang mungkin tak tahu nak link url korang kat profile aku tolong macam mana nak buat,
                                                     
          1.bukak papan pemuka klik kat yang bertanda merah tu gambar diatas edit profile....
                                   
          2.Dia akan keluar cam gambar diatas,kemudian lihat kat "tunjuk blog saya"klik kat berwarna merah tu...
               
            3. Dia akan keluar seperti di atas tu,tanda pada tempat berwarna merah bulat   dimana disitu tertera nama blog anda lepas tu anda save kat bawah sekali.
             
           4. Ok dah..berginilah rupanya bila anda klik follow mana2 blog orang yang hendak anda   ikut..siap dengan link blog korang sekali kat situ seperti bulatan merah kat atas tu..Berginilah cara yang aku tahu,kalau salah mungkin blogger diluar sana tolong jelaskan cara yang betul nak masukkan link dalam follow mefollow ni.
                              Mungkin bagi sesetengah blogger link follower tak penting sangat,tapi bagi aku penting sebab aku akan terjah balik diaorang melalui link tersebut dan terus follow blog blog diaorang..tapi tak apa kalau tak link aku harap korang tinggallah jejak kat shoutmix aku kat tepi tu......tolonghlah ye kesian kat aku teraba2,terkial2 cari korang semua...bye4!!!!!!!!!!!.

P/S....Dari 62 followers aku sekarang, 40 daripadanya tiada link..kesian aku..huhuhuuuuu.


11 ulasan:

Vidic berkata...

aik .. apa sudah jad bos .. aku pon nda tau ow pasal nie-- cuba tanya yg lbh pakar

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam;
@#Poruman-
yalah bos harap ada yang bagi tahu.

Anak Teruna berkata...

Salam,
Bro kadang-kadang ramai yg tak tau cara nk publish blog dorg..Yg lama-lama pun sama ja...
Nk tanya..Apa itu Yotokuu??Sejenis kuih kah??

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam;
@#AnakTerunai
Yelah rugi sebenarnya,,bagi aku,aku yang rugi besar,,,
Yotokuu..maknanya nanti aku bagitahu kamu sorang je...

amranaiman berkata...

bro.. tutorial utk bende ni gmbar nmpa blur.. better print screen dan edit dkt paint lalu save as jpeg file.. lebih terang dan image lebih sharp.. :D sbb2 diorg x letak link diorg low profile kot. :D

yusuflaili(Goku) berkata...

SAlam;
@#amranaiman-
tu masalahnya camera tpone aku ni, murah je rm50 aku beli..nanti aku cuba buat,tadi dah buat masih cam ni je...

P/S..mungkin ada yg diluar sana ajar aku mcm mana nak bagi terang

Zul fattah berkata...

sabar bang.. saya masih ada lagi.. saya sudi baca blog abg.. haha..
mungkin..dia just ada akaun google je.. tapi x de blog..

Tanpa Nama berkata...

Assalam..
Aku pun x letak link..pandai2 la cari sendiri.kat dashboard kan ada..

Mohammed Faizal berkata...

dulu aku pun tak letak link.,...tak tau pun, pas tu org ckp xleh jejak aku sbb xde link baru aku buat...skrg dah ada

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam;

@#ZulFattah-
bukan apa Rayban akupun nak juga terjah blog diaorang,jadi adilkan?.

@#Tanpanama-
Tak apa, kalau ada masa nanti aku cari.sbb anda adalah follower aku.

@#MohammedFaizal-
Akupun mula2 dulu tak ada link juga..ada kwn blogger bagi tahu aku buat balik...

NA berkata...

Memang ada pengikut tak sertakan url blog.

Saya punya ada kan? :)

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service