mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

11 Sep 2011

Awas..bila bergambar.!!!

                                                      Assalamualaikum;
                                    Kali ni aku nak bagi satu tip/pertua   yang berguna untuk pembaca semua, tip/pertua ni aku rasa boleh diguna pakai lagi walaupun dunia dah maju...dan ramai orang tak mempercayainya lagi.
                                         Tip atau pertua yang aku nak bagitahu ialah macam mana nak bagi sekeping gambar pada seseorang, tak kiralah orang tu mintak ke atau kita sukarela nak bagi..Tentang ni aku nak nasihatkan korang semua kalau boleh jangan bagi gambar penuh, maksudnya imej dari kepala hingga ke kaki...
Gambar separuh camni ok tak jadi hal punya..
                                          Kerana mengikut kajian Pawang/bomoh hitam dan putih imej penuh gambar  manusia dapat digunakan untuk tujuan memudaratkan orang dalam gambar tersebut, dan untuk maklumat pembaca semua banyak kes telah berlaku dan kerap kali kita dengar mangsa2 kerana aktiviti puja,sihir,santau dan polong ni dan  salah satu bahan diperlukan tujuan ni  sekeping gambar penuh mangsa .
Gambar penuh camni yang dimaksudkan...
                                        Oklah..sebenarnya aku sekadar memberi tahu korang semua apa yang pernah aku lihat dan terjadi..mungkin ada dikalangan korang semua tak percaya..tapi tak apa yang penting aku dah bagi tahu..bagi yang percaya atau pernah melihat atau pernah jadi mangsa anda lebih tahu..!!!.
                              Kalau ditempat saya ilmu hitam guna gambar ni dipanggil "pugey"...tempat korang macam mana pulak.????


P/S...Islam melarang kita mempercayai bomoh/sihir/pawang tapi Allah berpesan jgn lurus kejalan syaitan kerana binasalah kesudahannya maknanya hantu iblis, jin, jembalang ujud..fikir2kanlah.

19 ulasan:

Abang Long berkata...

Salam...ada betulnya tuh. Gambar penuh kena dijaga bukan shj menghindar dari diguna utk tujuan ilmu hitam (santau, tuju2, puja dll) tetapi juga boleh diupload ke internet selepas di make up hingga menjadi "terlampau"...

yusuflaili berkata...

Walaikumusallam;

@#AbangLong-
Baguslah juga maklumat tambahan dari AbangLong ni..maknanya 2 kebaikan bagi gbr tak penuh ni..

amranaiman berkata...

betul tu long.. setuju2 haha :D

Zik berkata...

bahaya kalau letak full gambar... aku pun kena kena hati2.. kadang2 ada orang lain upload tak tahu nak buat apa...

NA berkata...

Kawan Kak Wina pernah gak nasihatkan pasal gambar letak dalam blog. Kawan Kak Wina tu orang Iban Sarawak cerita pasal sihir-sihir ni popular kat sana.

Takut dengar.

-wina1979-

PeRmAtA bIrU berkata...

salam::: betul tu... terima kasih untuk nasihat ini.. gambar penuh memang boleh memudaratkan untuk mereka yang berniat jahat.. tapi dulu ada seseorang ugut saya.. katanya... walau gambar x penuh tetap leh bomohkan sebab nampak muka jelas.. entahlah.. takut juga saya.. tapi saya yakin.. semuanya adalah kuasa dan keizinan Allah... hurm...jadi saya berserah sahaja pada Allah...

abghani berkata...

mmg betul tu.

Dewa Tempur Maharaja berkata...

info yg sgt brguna....terima kasih saudara....

yusuflaili berkata...

Salam sejahtera semua,

@#amranaiman-
ya..sama2 kita beringat bkn apa sekadar untuk kebaikan diri sendiri.

@#zik-
Sebenarnya semuanya kuasa tuhan..tapi tak dinafikan kuasa syaitan.

@#NA-
Ya..gambar dlm internet/blog/fb boleh diprint out..Tidak dinafikan ada segelintir di Sarawak masih mengamalkan tebal aktiviti ni..

@#PemataBiru-
Ya..ka?..gbr xpenuh boleh juga..jarang kita dengar sebab kalau gbr separuh kuasa jahat tak dpt menguasai seluruh badan kita.kemungkinan besar kurang berkesan.....

@#abghani-
sama2 kita berserah kepada Allah.

@#dewaTempur-
Terima kasih kembali dan selamat berblog...

LydSunshine berkata...

Gambar penuh lagi bahaya..

yusuflaili berkata...

salam;

@#Lydsunshine-
memangpun kalau boleh jangan bagi gbr penuh demi kebaikan diri sendiri..

Ungu Violet berkata...

assalam...
haishh...xbek ar sape yg suke mendengki tuh...

apa pun kita pun kene gak buat baik & jaga hati org len...ni x dlam blog pun nk hentam org gak...huhu..

apa pun kita mesti sentiasa brwaspada...bende2 tuh sume masih ttp ade...jin & syaitan tuh kan kejenye nk menyesatkan manusia...huhu

yusuflaili berkata...

Salam;

@#UnguVoilet-
Buat baik berpada2,buat jahat jangan sesekali..tapi kalau nak kenakan kita juga..kita serah pada Allah..

Roti Telur berkata...

Salam;
bahaya sungguh yaa kalau bg gambar full..huhu.

hyz berkata...

hamboi.... x leh blah pic entri ini.. hek3...

yusuflaili berkata...

Salam blogger;

@#RotiTelur-
yelah ..memang tersangat bahaya,hati2.

@#hyz-
yeke..??.

Run Away♥ berkata...

walaikumsalam...takot nyer..pasal tu sy jarang letak pic penuh..

Koding berkata...

Baru terbaca tentang santau menyantau menggunakan gambar daripada facebook dalam surat kabar beberapa hari yang lalu...

Kepada yang gemar meng'upload' gambar dalam internet... sila ambil perhatian akan hal ini...

Tanpa Nama berkata...

[p]In line with the women physical appearance, UGG boots in regards to the painful in to a in a position choice habits . All the linings come from [url=http://www.genuineuggaustralia.co.uk]genuine ugg australia[/url] clothes and the insole c . All the lengths and widths [url=http://www.niceugguksale.co.uk]ugg uk sale[/url] are wide-ranging within the smaller, medium, considerable and then seriously . Household principles has to be collection pertaining to what the cat can and are unable to do in the [url=http://www.warmuggkids.co.uk]cheap ugg kids[/url] household . It's going to take some considerable time period [url=http://www.uuggbootsale.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] in order to master the flair of a real cavalier but it really has decided to settle . The front aspect really should consist of a sleek texture supplying you a cushion-like ease and comfort [url=http://www.ugg4baileybutton.co.uk]ugg bailey button[/url] to you . A UGG boot can assist you stand out from the crowd and give further convenience to the [url=http://www.officaluggboots2012.co.uk]offical ugg boots[/url] ft . women nike shox can be your best friends on your feet in winter especially when you go out.[/p]

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service