mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

13 Ogo 2011

Senyum, yang keterlaluan,!!!!.

                                                              Assalamualaikum;
                                     Selamat sejahtera semua senyum2lah selalu moga senyuman korang semua membawa ketenangan sesiapa yang memandang, korang semua senyum tak hari ini..mesti senyum walaupun perut lapar kerongkong kehausaan..Bercakap pasal senyum ni teringat aku  satu iklan senyum kerajaan kat TV dimana kita rakyat Malaysia disaran supaya sentiasa senyum walau dimana kita berada..mahupun dlm tandas. 
                                                               Sebenarnya kerajaan mahukan kita menjadi rakyat yg saling peramah antara satu sama lain,berbudi bahasa sesama kita tak kira bangsa dan warna kulit ini semua utk menyemai semanggat bersatu hati saling hormat menghormati dan saling sayang menyayangi sesama kita rakyat Malaysia. Aku sokong sangat usaha murni kerajaan ni..benda yg baik harus disokong..Senyum ni bukan saja mencerminkan keperibadian sesorang malah melalui sebuah senyuman ini boleh menyelesaikan sesuatu isu atau pekara yang tak baik contohnya pergaduhan, sengketa dan perselisihan. Dalam agama Islam pun umatnya digalakan bersedekah senyuman.  
                                                                    Dari segi kasihatan pula senyum ini boleh menyembuh pelbagai penyakit itu menurut kata pakar kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang senyum baik utk kesihatan cari dalan internet.Oklah pekara sebenar yg nak aku sentuh ialah ;
                                                       
                                       Sanggupkah kita senyum berpanjangan..?
                            Dimanakah senyum harus ditujukan..?
                           Pada siapa kita harus senyum..?
                          Haruskah kita senyum bila jumpa/berselisih tiap2 orang...?
                                                            Kadang2 bagi akulah kalau kita senyum dengan orang tak dikenali mcm senyum dlm iklan TV tu, aku takut org akan anggap kita lain macam pulak...sebab tu aku terfikir buat entri ni untuk korang semua baca sebab nak  ajukan soalan bodoh aku ni kat korang semua..soalan aku ni aku pernah jawab sendiri cuma aku tak yakin dengan jawapan aku sendiri..jadi kalau boleh korang beri jawapan ataupun pandangan agar aku dapat bandingkan dengan pendapat aku pulak tentang senyum ni.


P/S; senyuman baik utk rohani dan jasmani tapi kalau dah berlebihan.......
                

15 ulasan:

abghani berkata...

aku suka tengok gadis cantik senyum...menawan sungguh...hehehe

Run Away berkata...

lagi manis..kalau senyum dgn ikhlas kan...;d

yusuf Laili berkata...

Salam;
@abghani-kalau gadis manis senyum dari tadi tak henti2 maknanya...?

@Run Away-senyum tu yg kita payah nak cari dan senyum tu yg aku maksudkan.

ABC berkata...

salam..senyum juga adalah 1 sedekah kita kat org len..senyum seindah suria , yg membawa cahaya kebahagiaan kpd org lain..^_^

NA berkata...

Senyum sepanjang masa sampai tidur memanglah tak boleh.

Senyum selalu bagi orang hati sejuk tengok kita :)

-wina1979-

PORUMAN berkata...

senyum .. jgn x senyum ... tp kebanyakan staf kerajaan mmg langsung tidak peramah .. bikin sakit hati adalh!!

yusuf Laili berkata...

Salam semua,
@ABC-
kalau senyum iklas adalah senyum yg menampakkan cahaya lalu bersinar.

@NA-
betu tu kalau kita asik senyum memanjang nanti org fikir kita gila pulak..

@PORUMAN-
yalah byk ku lihat pekerja di jabatan tak senyum malah main tengking2 pulak ada..

Ungu Violet berkata...

senyum selalu nnti awet muda..:)

Anak Teruna berkata...

saya pun suka senyum..haha

ILA HonEyBuNNy berkata...

okeh...

datang dengan senyuman manis neh...hehe

selamat malam...

yusuf Laili berkata...

Salam;

@Ungu Violet-
Itu salah satu kebaikan bila kita selalu senyum..

@Anak Teruna-
Bagus tu akupun suka senyum walupun dim tangisan..

@ILA-
Pulang pun dgn senyum manis..

Nur Farah Hani berkata...

dengan senyuman leh buat kite hapy.. eheheh. kan?? :D

yusuf Laili berkata...

Salam;
tak semua senyum melambangkan kita hapy..senyum terpaksa.

danish berkata...

susah nak jumpa kambing pakai pendakap gigi tu

yusuf Laili berkata...

Salam;
@Danish gambar aku pinjam dari blogger.

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service