mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

27 Ogo 2011

Bertugas dipagi Raya.!!

                                                      Assalamualaikum;
                                         Salam sejahtera dan selamat berpuasa, 2 hari lagi kita menyambut hariraya sepeti bisa umat Islam pastinya sibuk membuat persiapan terakhir menjelang aidilfitri,bagi yang bukan beragama islam jemput2lah bertandang kerumah kawan2 yg menyambut hariraya.
gambar kemalangan maut
Pertugas madic amat diperlukan waktu ini
                                       Entry aku kali ni mengenai perasaan bila kita terpaksa bertugas di hariraya atau bertugas dipagi2 raya sedangkan orang lain berseronok berkumpul bersama keluaga, sanak saudaradan rakan taulan manakala kita pula berkerja seperti biasa,aku bukannya apa cuma nak berkongsi pengalaman  bagi yang pernah bertugas dipagi raya tak kira kerja apa janji pernah bekerja waktu raya,yg tak ada pengalaman/tak bekerja malah pelajar boleh beri pendapat korang tak ada hal punya.....


                            gambar kemalangan maut  
                Kecekapan,kesabaran,ketenangan dan tumpuan 100% seorang penyelamat amat dituntut dikala ini


                                           Empat tahun sudah aku tidak beraya bersama keluaga,mungkin tahun ni aku berpeluang beraya seperti orang lain,sebelum ni aku terpaksa bertugas di pejabat( bilikgerakan),kadang2 dijalanraya,dihutan,sungai dan macam2 tempat mengikut kes2 yg dilaporkan sepanjang raya.Tugas sebagai seorang penyelamat memang tidak menentu tak kira masa dan tempat serta menuntut aku supaya bersabar.


Pekara berginilah sering berlaku dimusim ini
                                   
                                     Bagi aku saat yang paling pilu serta sedih ialah bila kena duty pagi raya,terasa sesangat pilu dihati tapi apa kan daya bukan aku sorang je yang bertugas hari raya ni ramai lagi orang Islam bertugas dihari  contohnya Polis,tentera,
Bomba,JPJ,Kastam dan byk lagi jabatan lain.Baiklah aku nak tanya korang semua;


Kejadian ini usah nak kata selalu sanggat berlaku lebih2 lagi menjelang perayaan
                                       Pernah tak bertugas di hariraya atau pagi raya.?
                                       Bagaimana perasan korang bertugas waktu itu.?
                                       Ikhlas tak korang kerja waktu itu.?
                                      Jenis kerja yang anda lakukan.?
                                      Bagi korang,adakah ianya adil atau tak.?


                              Aku rasa cukup disini dulu,kalau korang ada pengalaman bertugas waktu raya ceritalah sikit disini setidak2nya komen enteri ni,sekadar untuk renungan sesama kita...bye2.


              P/S....walaupun aku tak disenaraikan Duty raya ni..tapi aku masih diletakan dlm "ON CALL".
    
                                  


                        

17 ulasan:

SiBudakKurus berkata...

sama macam abg saya..die JPJ...cuti kena gilir-gilir..

yusuflaili berkata...

Salam;
@#SBK-bergitulah tugas JPJ ni,dah tugas nak buat macam mana ye tak?..

Anak Teruna berkata...

Steady la bro...
Bertugas demi negara..
Selamat Hari Raya..

Akmal Hadi berkata...

Salam,

Semoga selamat pulang ke kampung..
Selamat hari raya.

FyzaLovato berkata...

JPJ jgn makan rasuah! hehe.gurau jek

bertugas demi negara!
Kerana anda amat berharga untuk negara. selamat hari raya :)

Nizam Ijam berkata...

selamat bertugas :)

yusuflaili berkata...

Salam semua;

@#AnakTeruna-
"demi negara yg tercinta dicurah bakti penuh setia"..eehh!!.berlagu pulak.

@#AkmalHadi-
anda juga, selamat pylang dan selamat kembali.

@#FyzaLovato-
aku bukan JPJ aku JPAM..mungkin org lain maksudnya tu....hahaaaa.

@#NizamIjam-Tugas mesti diutamakan dan selamat beraya seakan...

Ratu Lissa berkata...

seram tgk muka org tu..

Ummi_Rosalicious berkata...

sabar ye...syawal kan ada sebulan..boleh la buat rumah terbuka kalau nak meriah lagi..
raya puasa 6 pun ada jugak :)

pakwe umi pun dah 3 tahun puasa dan raya atas kapal...

yusuflaili berkata...

Salam;

@#RatuLissa-
kadang2 kan,lebih teruk dari tu sampai 3 hari tak lalu makan.

@#Ummi-betul tu,tapi kat kampung 3 hari je raya.hari ke4 seterusnya adik beradik,sanak saudara dah balik dah.........huhuhuuuu.!!!

kotak bulat berkata...

kb tak pernah lagi bertugas pagi raya sb kb blum keje.. :P
tp abg kb pernah keje time raya thun lepas..xbest sb ahli keluarga cam tak lengkap..



p/s : kb da baca entri kat blog ni, penggunaan bahasa sms boleh, tp org kena faham.. conth mcm fb. semua org tau tu facebook. tp lau gune "2" org xtau tu refer tok dua atau tu kan. :)
jd mudah, guna bahasa yg penuh..

Andy Carroll berkata...

jasamu tetap dikenang!!

PeRmAtA bIrU berkata...

terima kasih pada mereka yang bertugas... jasa mu dikenang.. saya belum berpengalaman bekerja di hari raya..:)

anitasia berkata...

salam..
lebih baik keje dari on call..
on call lagi seksa kan..
tp xpe lah bro..enjoy ur raya..
sy student blum mrse lg rye tnpa fmly..huhu

abghani berkata...

salam hari raya...demi negara di curah bakti penuh setia...jasa mu dikenang.

Abang Long berkata...

Salam bro...dulu masa aku bertugas di jabatan ATM Servicing Maybank, pernah kena kerja (standby) di pagi Raya..sedih juga khasnya bila dengar takbir Raya tapi dah kerja terpaksalah laksanakan juga tanggungjawab..

Tengah terfikir, bagi mereka yg langsung tak nak balik berjumpa mak bapak di Hari Raya (bukan kerana bertugas), tak ada rasa apa2 ke?

yusuflaili berkata...

Salam;
@#KB-
terima kasih sbb penjelesan tentang pertanyaan aku tu...

@#AndyCaroll-
berjasakah aku ni..!!

@#PermataBiru-Tak lama lagi mungkin dapat kerjalah tu,jangan risau.

@#anitasia-
wa-salam,memang sungguh seksa dlm keadaan on call ni,serba salah dibuatnya

@#abghani-
selamat hariraya TQ.

@#AbangLong-memang pun bohong kalau ada kata tak sedih..turun kerja tengok muka budak lagilah bertambah sayu.

P/s..jenis manusia hati batu.!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service