mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

10 Apr 2012

Tahukah anda..Air mata bunuh Bakteria?.

           Assalamualaikum dan salam 1Blogger;
    Hallo semua....kalau korang rasa nak menangis,menangislah
 sepuas-puasnya atau kalau ada rasa nak mengalir air mata
 biarkanlah jangan ditahan atau disekat..

    Para saintis menjelaskan bahawa dengan menangis bukan sekadar
ungkapan emosi namun ia juga baik untuk kesihatan tubuh individu.
Malah kajian-kajian juga membuktikan bahawa tangisan memiliki
efek penyembuh....
   menurut kajian air mata mampu membunuh bakteria pada mata
sekali gus membersihkan mata dan meningkatkan daya
 pengelihatan, aliran air mata akibat luahan emosi kaya dengan protein dan beta-endorfin
yang berupaya menghilangkan kesakitan secara semulajadi....
   Selain itu,menangis juga boleh dijadikan cara untuk melepaskan
ketegangan.Tangisan membantu memberikan ketenangan batin dan
membuatkan individu melihat situasi dengan lebih jelas...............
 
   Baiklah takat ni je dulu perkongsian minda bersama,sama-samalah
kita hayati yang baik dan yang buruk kita buang jauh-jauh hingga
 jumpa lagi.....bye2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

20 ulasan:

Cikgu Ma berkata...

assalamualaikum...dah sihat?

**saya memang mudah menangis...

Captain berkata...

lagu D.J.Dave..:Tak ingin ku menangis lagi" kena ban..lah macam tu!

LydSunshine berkata...

Saya suka nangis. Hehehe.. Cengeng. Tapi betul tau... kalau saya ada masalah, saya akan nangis dulu baru fikir jalan nak selesaikan. Sebab lepas nangis baru otak rasa lega skit. Kalau tidak kusut semacam je.

faiz fakhirin berkata...

errrrr...betul ke nihhhh

mie berkata...

baru gue tahu..
ehehehe

CintaZulaikha berkata...

bagus juga menangis ni kan..

Mrs Lurve berkata...

menangis dgn I memg xdpt dipisahkan, gembira pun nangis, sedih pun nangis..haisss...murah btl air mata nie

Iza Teratak Usang berkata...

Assalam..
Saya pun selalu jugak menangis terutamanya kalau sedih atau tak boleh nak luahkan sesuatu...Keburukan menangis terlampau, mata bengkak dan terus rasa mengantuk...zzzz.

PeRmAtA bIrU berkata...

Assalam....

betul tu, saya pon suka sangat2 menangis.. sebab lepas tu rasa tenang... tapi saya x suka orang yang selalu buat saya menangis... sebab saya x minat untuk bersedih... hukhukhuk...

encik cool berkata...

saya suke menangis dalam hati..

yusuflaili(Goku) berkata...

wasallam dan sejahtera semua;

@#CikguMa-
Aku sekarang oklah sikit cuma aku disahkan mengidap COPD..terimakasih!.

@#Captian-
Yalah..terpaksalah lagu tu diban agaknya..hehe!.

@#LydSunshine-
Nangis memang penyelesai masalah buat seketika..

@#Faiz Fakhirin-
Betul pakar yang kaji!!.

@#mie-
Ada logiknya juga lepas puas nangis kita rasa lega dan bertenaga semula..

@#CintaZulikha-
Tapi janganlah asik nangis je..

@#MrsLurve-
Macam seniwati Neng Fatimah..

@#Iza-
Tapi lepas tu kita rasa beban ringan sikit dan perasaan sedikit puas..

@#PemataBiru-
Kita nangis tak semestinya pada waktu sedih,kadang2 waktu gembira pun kita nangis jugak..

@#encikcool-
Setahu aku kan,kalau kita selalu nangis dlm hati bahaya..menurut kajian hati kita akan membengkak akhirnya kanser..

Arra Ahmad berkata...

dah lama tak menangis..hehe

anitadiana berkata...

kak ita pun cepat menanggis..semalam tengok bersamamu pun menanggis...kira dah bunuh bakteria lah kot..

miezah berkata...

kalau perasaan sy tak menentu, sy pasti menangis..err tak malu kan. da besar nanges lagi. :)

yusuflaili(Goku) berkata...

salam;

@#ArraAhmad-
Nangis je kalau rasa nak nangis..tak baik kalau tahan air mata...

@#anitadiana-
ya..bergitulah,..pengelihatan jadi terang selepas menangis hatipun jadi tenang.

@#miezah-
Apa nak dimalukan..nangis tak semestinya untuk kanak2 je...semua orang boleh menangis...cuma jangan bagi orang nampak.

Nisa' berkata...

People do have their rough days, but that's okay. Because you have friends and family that love you no matter what and they will be there beside you throughout this whole ordeal. Please cry without hesitation if that makes you feel better because it works for me :3

hyz berkata...

aku ni susah sikit nak nanges2 ni. kalo rasa sebak tu pernah la.. tp blm sampai nanges. hehe

Koding berkata...

Subhanallah...
Itulah kebesaran Allah...
Apabila habuk masuk ke dalam mata.. Maka air mata akan mengalir...
Pasti ada hikmahnya...

Ummi_R❀salici❀us berkata...

yup... umi setuju...
itu kaedah penyucian semulajadi utk mata...
subhanallah...

Santri T.P.I.N.I berkata...

baru tahu ni... tq

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service