mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

1 Dis 2011

Tak reti Bahasa..!!

                 Assalamualaikum dan salam 1Blogger;
          Hari ni aku nak ajak reader semua merenung dan seterusnya memikirkan segelintir sikap kita yang sememangnya susah hendak fahami...
          Sikap sebergini sepatutnya seharusnya lebih kepada kanak-kanak, tapi menjadi pelik dan menghairankan bila sikap ini di diamal oleh orang dewasa sekarang ini..kalau korang nak tahu sikap yang bagaimana aku maksudkan tengoklah pic dibawah......
               
                                      

Sengaja dikaburkan picnya utk mengelak sebarang kemungkinan.

               Bagaimana korang dah faham apa yg aku maksudkan?,sebenarnya banyak lagi gambaran mengenai sikap manusia yang pelik ni, dengan hanya 3 pic ini korang dah dapat agak dah macam yang seterusnya. Kalau budak tadika atau budak sekolah rendah tak reti bahasa itu tak   menghairankan kita tapi ni  orang dewasa.
         Oklah,malas aku nak cakap lagi kita sama-samalah fikir dan renung kembali dimanakah silapnya atau sememangnya sudah budaya orang-orang kita..jumpa lagi bye3!!!!!.

23 ulasan:

Arra Ahmad berkata...

dah menjadi satu fenomena biasa..

cuba datang kelantan..ada la fenomena camni.

sorry orang kelantan..hehe

CintaZulaikha berkata...

gila paham kut sikap org cenggini, letaklah sign sebesaq mana pon, depa ttp buta dah wat jugak bda yg sama...rm500 tuh tak bawak kesan pon..dah jadik tabiat dan akhirnya jadik tebiat..huhu

EmpayarUtama berkata...

Kita kan suka buat benda yang dilarang. Asal kata atau tulis 'jangan' haaa nak cubalah

LydSunshine berkata...

Rakyat malaysia kebanyakannya masih lagi mundur daripada segi pemikiran.

kotak bulat berkata...

sekali orang da buat, memang susah nak ubah walaupun letak jangan..

anitadiana berkata...

biasalah tu...dah jadi buluh nak lentur dah tak boleh...cuba buat mcm singapura buat..keraskan udang-undang...

Mama Atiyyah Umairah berkata...

aah...slalu nmpk kes cam tuh...agi2 pic buang smph tuh...jgn kate kt bndr...kt kg pun da same nek...tmpt yg xptt buang smph..sesuke diorng jer...jnji lpas tngan....tah la..kite neh lum agi maju dri sektor pemikiran kot.....huhuhuhhu...

kainBuruk berkata...

aduh!!..tak faham bahasa ke atau bahasa yg digunakan susah difahamkan ni..

yusuflaili(Goku) berkata...

salam semua;

@#ArraAhmad-
Sebenarnya semua tempat di Malaysia ada fenomena ni...

@#CintaZulaikha-
jadi Tabiat lama2 jadi budaya.ambil mudah je..

@#EampayaUtama-
Betul tu,yg ditegah tulah suka dibuat dik org sekarang ni..

@#Lydsunshine-
Mundur ataupun keras hati..

@#KotakBulat-
Seperti mat gianlah,payah nak gostan balik..

@#anitadiana-
Ataupun ikut macam negara Berunai..jalan raya diorang licin dan bersih..

@#MamaAtiyyah-
Betul2..kat kampung pun apa kurangnya siap lempar dlm parit dan sungai...

@#KainBuruk-
Entahlah..agaknya dua2nya memang tak faham.

siti berkata...

macam dah jadi habit rakyat malaysia ni.. bukan tak reti bahasa. tapi nak tunggu didenda.. hehe

Ungu Violet berkata...

benda yg dilarang tu lah yg nak dibuatnya...huhu

Nizam Ijam berkata...

ramai org mcm nie kat malaysia

fadh leyanie berkata...

semua nak ambil jalan mudah je,,jangan nama Malaysia kotor suatu hari nanti dek kerana sampah.

Operasi Hitam berkata...

masing2 ada akal, patut dh matang..

encik Cool berkata...

membina masyarakat kelas pertama memang sukar dibentuk melainkan mayarakat itu sendiri yg membentuknya!!

CikGu Ma berkata...

selfish and irresponsible!!

Run Away berkata...

jenis yang tak bertanggungjawap ni...;d

shraqs berkata...

Takpe semua, sabar2... kita sama2 la jaga yang kita dulu kay.. didik yang terdekat ngan kita dulu... insyaallah generasi depan akan lebih bijak dan berhemah

iza berkata...

Assalam..
benda yg dilarang memang orang nak buat sangat2.

acheeqa farhana berkata...

mnusia mmg ad bermacam2 ragam..

tapi tang sampah tu mmg tak bole bla..geram je tgk..euww..

▪imie fatima▪ berkata...

apa yang dilarang tu lah yang makin dibuatnya,geram ngan sikap diorang yang buat tak tau je.. kalau kita sound..silap haribulan kita yg dapat bahaya..orang sekarang sikap pun dah makin ganas..

ILA HonEyBuNNy berkata...

kenapa la mereka kurang kesedaran sivik kan..

Ada otak tapi tak fikir...

yusuflaili(Goku) berkata...

salam reader terhormat;

@#siti-
penyakit ni dah sebati dlm jiwa mereka agaknya..

@#Unguviolet-
ya,memang betul yg ditegah tu lah yg selalu dibuat..

@3NizamIjam-
agaknya org kita ni pengotor...

@#fadhleyanie-
tak mustahil jika sikap sebergini tak diubah...

@#operasihitam-
akal diorang ada tapi letak kat lutut..

@#encikCool-
setuju dgn pendapat awak..

@#CikguMa-
ramai sangat yg seperti ini kat negara kita sekarang...

@#RunAway-
juga pentingkan diri sendiri..

@#shraqs-
Betul tu didik yang dirumah atau org terdekat dgn kita...

@#iza-
yang disuruh berapa kerat je yang buat....

@#acheeqafarhana-
betul tang sampah ni tak boleh ambil ringan bawak penyakit pulak tu...

@#imiefatimah-
kadang2 lebih ganah dari yahudi,susah kita dibuatnya..

@#ILAHonEyBuNNy-
Mungkin lepas buat sampah..diaorang pikir dia bijak..

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service