mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

7 Dis 2011

Duit atau kekasih!!..

                    Assalamualaikum dan salam 1Blogger;
         Mana lebih penting duit,harta atau kekasih?...hai!.. kali ni aku buat entri pasal perhubungan atau pertalian antara manusia contohnya kekeluagaan, adik beradik dan kawan taulan....jadi tentunya korang tertanya-tanya apa kaitan tajuk diatas dengan semua ni?..
    
          Dalam kehidupan kita ni korang perasaan tak ada satu pekara yg membuat manusia mudah lupa diri,hilang pertimbang berbanding dengan penangan duit atau kebendaan. Pekara atau benda yang aku maksudkan ialah cinta atau kekasih hati..
          Dalam pemerhatian aku, cinta atau kekasih lebih penting dari segalanya bagi sesetengah hidup manusia sekarang ni,sebagai bukti mari kita lihat empat perkara dibawah sama ada pekara ni betul atau salah...........................:
   1. Kerana kekasih kita sanggup putus saudara,kawan,teman dan keluaga.
   2. kita sangup pinjamkan kawan duit atau kereta tapi pinjamkan kekasih.. ??
   3. kita lupa seketika orang tua demi kekasih
   4. sanggup bergolok bergadai demi kekasih
   5. kalau korang rasa ada nak ditambah boleh...silakan!!!.
     
          Aku rasa ada banyak lagi bukti yang mengiakan pendapat aku bahawa kita manusia kadang-kadang jadi bodoh kerana kekasih ni..malah sampai bergaduh adik beradik....Oklah cukuplah untuk kali ni sekadar untuk bersabtai minda jumpa lagi.......bye3!!!!.


P/S.....Nasik lemak,buah bidara,sayang selasih hamba lurutkan..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

14 ulasan:

kotak bulat berkata...

Nasik lemak,buah bidara,sayang selasih hamba lurutkan..
bercerai kasih bertalak tiada,
kerana kasih hamba turutkan...

hehehhe..

CikGu Ma berkata...

kerana kasih hamba turutkan..

CintaZulaikha berkata...

kadang2, cinta boley buat kita nih terlupa...angaulah katakan..

Ungu Violet berkata...

masa bercinta mmg semuanya indah..

bila dah putus barulah sibuk nk carik kawan..mak ayah semua...huhu

LydSunshine berkata...

Yusuf lupa nak masukkan, ada yang sanggup bunuh diri kerana kekasih. Lupakan Tuhan.

kainBuruk berkata...

sejahtera,
mandi tak basah,makan tak kenyang>>heheheeee!!.

▪imie fatima▪ berkata...

betui betui betui.. kekasih adalah segalanya bila mata hati sedang dibutakan cinta dibantu syaitan durjana.. lupa pada Allah.. alhamdulillah saya tak begitu..tapi saya tengok begitulah remaja sekarang..tengok blog n fb diorang..slalu tulis di sidebar 'taken by :mr dot dot " kalau saya tertengok bloh my anak dara tulis camtu gerenti saya meraung kesedihan.. betul?

▪imie fatima▪ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
iMBobo berkata...

lg pentingkan kekasih dr ibu sendiri hmm..

ILA HonEyBuNNy berkata...

ya memang ada gitu...gadohh adk beradik tapi kerana kekasih..

masa bercinta semua di turutkan..

hyz berkata...

alhamdulillah. nasib saya bukan yang mementingkan kekasih dr segala2nya. berkasih berpada2 kowt

encik Cool berkata...

kasih yg abadi hanyalah pada yg maha Esa!!

yusuflaili(Goku) berkata...

salam reader semua;

@#KotakBulat-
wah! boleh tahan jugak ya....

@#CikguMa-
Walau bercerai nyawa dan badan..

@#CintaZulaikha-
cinta butalah tu...

@#UnguViolet-
itu memang sudah tabiat semula jadi manusia...

@#LydSunShine-
Ya betul tu..sanggup bunuh diri atau bunuh orang lain.

@#KainBuruk-
Sakit anggaulah tu...

@#immieFatima-
saaya pun sama..siapa tak sediah kan!!.

@#iMBobo-
Kebanyakan kita bergitulah sekarang...

@#ILAHonEy-
siap gaduh ngan Bapak lagi bukan sekadar adik beradik je...

@#hyz-
Berkasih-kasihan biarlah berpada-pada,buat baik amalkan selalu...yes,betul tu!!!.

@#encikCool-
pada-Nya yang satu...

EmpayarUtama berkata...

Teringat aku masa blaja dulu kapel sampai abes blaja. Tp dua-dua setuju kalau ada jodoh sambung terus kalau takde jodoh abes sekali ngan blaja...

Kita kapel masa blaja je... tak de jodoh, sedey gak :(

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service