mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

11 Nov 2011

khatam Al-Quran..!!.

                    Assalamualaikum,salam 1Blogger,
          Moga korang semua sihat-sihat  dan berhati-hatilah selalu memandangkan sekarang ni musim hujan yg berpanjang,walaupun hujan dianggap rahmat namun disebaliknya hujan juga membawa seribu bencana yang tak kita duga.
          Entri kali hanya berkongsi majlis khatam Al-Quran peringkat Sk Spaoh pada 10/11/2011.Majlis khatam ni melibatkan murid-murid tahun 3,4,5 dan 6 seramai 70 orang secara beramai-ramai. Dalam majlis tu aku terpaksa hadir sbb anak perempuan sulung aku tahun 5 terlibat sama, semantara aku belum ada idea nak post entri maka aku kongsilah suasana kemerian majlis khatam ni ngan korang semua.
        Bawah ni aku paparkan gambar-gambar disekitar majlis tersebut yg sempat aku snap untuk korang lihat..meh kita layan gambar dibawah;
Effa,anak aku yg terlibat khatam Al_Quran.

peserta khatam berjalan ke Masjid utama diiringi paluan Kompang

Antara bunga telur yg dan pulut kuning yg sempat disnap.

Pembawa bunga telur/pulut kuning dlm ikut serta berjalan ke Masjid

Peserta khatam seramai 70 siap diuji

khusuk memperdengarkan bacaan secara beramai2

Suasan di dlm Masjid Darul syifa kpg Spaoh

           Inilah pic majlis yg berwarna warni aku hadiri pada hari khamis..harap korang sudi-sudilah nengok pic tu untuk bersantai seketika. Oklah hingga kita jumpa lagi bersama entri yg lebih menarik....bye3.!!!.
            
      
   
           

23 ulasan:

abghani berkata...

baguslah masyrakat kt tempat anda.

LydSunshine berkata...

Cantiknya Effa.

Fathiah Hamim berkata...

wahh meriah nya majlis khatam Al-quran. bagus nya..

yusuflaili berkata...

Salam anda semua;

@#abghani-
majlis di sentiasa di anjurkan tiap2 tahun oleh pihak sekolah dan pihak PIBG.

@#LydSunshine-
Anak perempuan sulung aku dan harapan akulah...

@#FathiahHamim-
Tahun ni tahun pertama anak aku terpilih..kalau masih ada rezeki tahun depan mungkin anak lelaki aku kot..

iMBobo berkata...

alhamdulillah..meriahnye majlis ni..

NA berkata...

Memang berwarna-warni.
Tahniah anak dah khatam al-Quran.

-wina1979-

CikGu Ma berkata...

kawan asaya ada ngajar spaoh kalo tak salah...

Run Away berkata...

wah....comey anak a'yusuf kan....tahniah juga..sbb dah hatam Quran...;d

wandisini berkata...

salam tuan rumah.
tahniah buat anak. khatam al-quran. teringat masa kecik dulu-dulu, bukan senang nak belajar mengaji ni..macam-macam dugaan

ctk berkata...

memang warna warniiii..tahniah tuk anak kamu..cOmey bergaya ye! :D

Nizam Ijam berkata...

teringat masa kecik2... :D

NasZ berkata...

aktiviti macam ni memang sgt bagus.

iza berkata...

Assalam..
bestnya tengok...siap ada hamper lagi. Kat kg dulu, khatam kat rumah tok guru je, pastu ada buat kenduri rumah tok guru, gotong-royong..

EmpayarUtama berkata...

Meriahnya :)

yusuflaili berkata...

Salam blogger,

@#iMBobo-
Bolehlah..sbb semua ibubapa turut hadir..

@#NA-
warna-warni meriah..bebudaklah yg paling seronok..

@#CikGuMa-
Siapa namanya lelaki ke perempuan?..

@#RunAway-
Terima kasih..banyak2.

@#Wandisini-
Betul,kalau masa kecil mudah sikit nak belajar..

@#ctk-
sama2...

@#NizamIjam-
masa kecik memang seronok belajar Al_Quran..

@#NasZ-
Aktiviti ni tiap2 tahun dikpg aku..

@#iza-
budak2 sekarang memang beruntung sekolah dan pibg yg buat utk diorang..

@#EmpayaUtama-
meriah dan seronok melihat pakaian peserta perempuan macam pengantin pun ada.

Ungu Violet berkata...

eloklah buat majlis khatam quran...berkat..:)

tahniah gak tuk effa yg comel yg trlibat dlm majlis khatam quran..:)

hyz berkata...

tahniah... anak umo 11 tahun da khatam quran. meriah majlis....

yusuflaili berkata...

Salam;

@#UnguViolet-
terima kasih..bebanyak!!.

@#hyz-
Dah 2 kali dah dia ni khatam masa tahun 4.

Zul Fattah berkata...

malunye brasa,... dgan adik2 ni..

anitadiana berkata...

meriahnya yusuf...mcm majlis kawin lak..kak ita tak buat lagi anak kak ita..kat opis dulu buat dah..dengan ustazahnya belum lagi...

ILA HonEyBuNNy berkata...

ya..teringat juga masa kecik2...

ngaji dan khatam AL-Quran beramai2...

warna warni sungguh...;-)

yusuflaili berkata...

Salam semua;

@#ZulFattah-
Yalah..!!.

@#anitadiana-
Macam rombongan meminang pun ada gayanya..seronok nengok gelagat bebudak ni.

@#ILAHoney-
Ngapa khatam ni mesti dibuat pada zaman kanak2 je ya?

yana halim berkata...

kecik-kecik dah khatam. tahniah kepada bapanya... :)

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service