mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

24 Sep 2011

Wangi ke..busuk??

                         Assalamualaikum dan selamat sejahtera;


                      Kabar pembaca semua, harap semuanya sihat2 belaka Ari ni aku nak cerita sikit pasal perangai atau tabiat pelik kanak2. Tabiat pelik ini bermula dari masih bayi lagi  hingga ke usia darjah satu,kadang2 ada yang terbawa ke usia remaja.
Berginilah rupa Bantal busuk masih baru.
      
                            Tabiat yang aku maksudkan ialah minat "bantal busuk", Korang kenal tak?. Kadang2 ianya dibuat sebagai bantal peluk baby dan selalunya dibuat berbentuk bulat dengan setiap hujung dijahit bulat atau berbucu dua,tiga atau empat. Yang peliknya bantal busuk ni tak boleh lekang dgn kanak2 ni hinggalah budak membesar, malah tak boleh diganti dengan yang baru apatah lagi kalau nak dicuci tak tidur mlm jawabnya. Apa yang menghairankan aku disini kenapalah kanak2 suka sangat dengan bau bantal tu?.
Berginilah rupa bantal kalau dah lama(terbalik pulak pic)
     
                             Sebenarnya anak bungsu aku ada tabiat ni..bagaimana korang ada anak bantal busuk tak? ,anak aku dari usia 3bulan hingga kehari ni berusia 4thn masih berbantal busuk, bukan hanya waktu hendak tidur je berbantal busuk malah pergi kemana2pun mesti bimbit bantal ni.
Anak aku 4thn yang tak lekang dgn bantal busuknya.
    
                               Oklah..setakat ni je entry dikongsikan bersama pembaca budiman dan, dan andainya korang ada komen tentang bantal busuk ni.. silakan!!!!!!!!!!!!.


P/S..bantal busuk anak aku kalau direndam dlm kolam ikan kompom ikan mati keracunan...


                                                               












13 ulasan:

Green Apple berkata...

bila ada bantal busuk, baru boleh tidur lena.. heee

NA berkata...

Orang kata mereka yang bergantung pada bantal busuk ni orang yang tidak rasa selamat.

-wina1979-

iza berkata...

Assalam..
Mmg dr kecil lg x ajar anak aku berbantal busuk.bila kotor je,basuh sarung bantal.tabiat yg ada,kalau ada sesuatu yg baru,mesti bawa tidur bersama tak kira kasut baru ke,buku baru ke,apa-apa yang baru la.

Zul Fattah berkata...

haha.. klakar la Abg ni.. biase la tu.. bila dah biase dgan bantal tu.. x boleh tidur kalau guna bantal lain.

yusuflaili berkata...

Salam blogger;

@#GreenApple-
Kadang2 kalau bantal tu susah dicari nangis budak tu selagi tak jumpa selagi tulah tak berhenti..

@#Na-
Betul tu mereka seperti keresahaan andainya tiada benda tu disisi.

@#iza-
Tak tahu pulak aku..Bini aku yang buat benda ni semua hingga budak tu ketagih bantal busuk.

@#Zulfattah-
Budak rayban masih simpan bantal busuk lagi ke..?,takpun bantal peluk.heheeee!

hyz berkata...

sy x dok bantal busuk

ctk berkata...

ct xder bantal busuk..ct xthu nape dorg suke bntal busuk..huhuhu

Eddy Dce berkata...

haha...x tahu la kenape ye...mungkin sebab dh terbiase ade nye bantal busuk...x selesa klu xde kot... :)

PeRmAtA bIrU berkata...

saya pon masih ada bantal busuk.. bantal busuk saya dah berusia... 17 tahun... tanpa bantal busuk saya memang x leh tdo.. sekarang bantal busuk saya dah boleh sama dengan kain ja... nipis.. kekabu pon x ada... tapi letak lam kolam.. ikan x mati.. sebab selalu basuh.... heheheh..

yusuflaili berkata...

Salam;

@#hyz-
betul ke kamu tak ada..atau malu nak mengaku ni...

@#ctk-
ada ke tak ada..dah ketagih agaknya.

@#EddyDce-
Tak semua budak2 ada bantal busuk terpulang pada mak dia...

@#Pematabiru-
Tak menghairankan..sepupu perempuan aku sekrg umur 24 masih simpan bantal busuk dia masa kecil dulu...

FarhanahAdzlan berkata...

bantal busuk tu la yg melenakan tido..haha=)

yusuflaili berkata...

Salam;

@#Farhanah-
sesetengah kanak2 mcm tulah kalau dibiasakan dengan bantal busuk dari baby lagi.

LydSunshine berkata...

Aku boleh nampak ada konspirasi kat situ. Mcmn gmbr bantal itu boleh dirakam pada 4 tahun dulu. Amik gmbr bantal tu satu je plak tu. Haaa... mesti ko pun dah plan nak jadikan bantal tu bantal busuk ank ko kan? Hahaha.. *gurau je yusuflaili.

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service