mungkin disini yang anda cari.!!

Pengikut dihormati

13 Jul 2011

Macam-macam.!!

   Assallamualikum;
Bersua lagi ni...pasal nak bagi tahu kaurang semua tentang cerita kawan aku yang taksub sangat dengan benda-benda pelik ni. Ceritanya bergini, petang tu kawan aku berjumpa dengan aku di rumah sambil menyeluk saku seluar dan mengeluarkan sesuatu benda...Apa benda tu aku kurang pasti kerana masih dalam genggamannya...Aku lihat dia menoleh kiri dan kanan sambil mengajak aku masuk ke dalam rumah...aku pun ikut ajalah lagi pun ini kan rumah aku..Setelah duduk dia tanya aku.."pernah tengok siput tak??
  
inilah Siput yang dimaksudkan
                           Aku pun terkejutlah apalah punya budak tanya aku soalan bodoh..alah takat siput apalah sangat.Mungkin melihat aku setengah marah dengan pertanyaan tadi dia menunjukan aku siput yang didalam gengaman tadi kepada aku..


Korang ada lihat tulisan Jawi tak?
                           Sambil berkata "Siput ni lain dari yang lain sebab katanya ada tulisan Jawi di atas cengkerang Siput ni"...Aku pun ambillah siput ditangannya sambil membelik kiri ke kanan atas ke bawah nak pastikan tulisan jawi seperti yang dinyatakannya tadi sambil mengaru kepala.

                                

                   Seketika aku teliti sejenak Siput laut tersebut dalam-dalam nak kata tak ada tulisan jawi npk mcm ada nak kata ada tak seperti tulisan jawi. Last sekali malas aku nak layan budak taksub ni..aku bagi tahu dia aku banyak kerja di belakang rumah..lepas tu budak tu belahlah.....


sekadar gambar niasan
                    
             Korang kalau nak nengok tengoklah sendiri adakah tak tulisan Jawi kat cengkerang siput laut tu..entah dimana budak tu kutip..tapi jangan lupa lepas nengok komen pulak pendapat korang............!!!                    

2 ulasan:

Nizam Ijam berkata...

ni ker yusof laili yang komen kat blog saya tadi??hu2

Tanpa Nama berkata...

Salam. Kami sudah selesai follow blog anda. FOllow blog kami balik eh. Terima kasih. Nice entry. Siput tu cantik!! :)

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service